Dlaczego preferujemy świadczenie usług informatycznych w formie pomocy zdalnej?
Znacząca część zgłaszanych problemów informatycznych dotyczy oprogramowania lub konfiguracji, a nie problemów sprzętowych. Często są to problemy, które można rozwiązać w ciągu kilkunastu lub kilkudziesięciu minut. We wrocławskich realiach dojazd do klienta z reguły zajmuje więcej czasu niż samo rozwiązanie problemu. Dlatego też, w celu optymalizacji i zwiększenia naszej dostępności dla klientów preferujemy zdalną formę pomocy, która bardzo często wystarcza do skutecznego rozwiązania problemu lub ewentualnie służy wstępnemu zdiagnozowaniu problemu przed wizytą u klienta (co pozwala na przygotowanie się do rozwiązania problemu na miejscu oraz wycenę prac). Dzięki takiemu podejściu, w ciągu dnia roboczego jesteśmy w stanie pomóc większej ilości klientów, bez strat czasu na przemieszczanie się.
Korzyści płynące z tego podejścia dla klienta:
- krótszy czas reakcji od zgłoszenia do rozwiązania problemu
- niższe koszty
- szansa na uniknięcie potrzeby zmiany organizacji pracy firmy ze względu na problemy informatyczne. W przypadku kiedy wykonawca oferuje rozwiązanie problemu dojazdowo, może się okazać, że wizyta informatyka jest możliwa jest dopiero za kilka godzin lub kilka dni. Długi czas oczekiwania na pomoc dojazdową wymusza zmianę organizacji pracy, tak aby z powodu przestoju, straty w firmie były jak najmniejsze. W przypadku, gdy zdecydujemy się na pomoc zdalną istnieje szansa na bardzo szybkie rozwiązanie problemu, bez konieczności reorganizacji pracy na czas „kryzysu”
- poczucie zadowolenia ze skutecznej i szybkiej pomocy