Czy przyjeżdżacie od razu do problemu informatycznego? Jak długo na Was trzeba czekać?
W największym skrócie: reagujemy na zgłoszenia jak najszybciej możemy – w miarę naszych możliwości i bieżącego obciążenia zleceniami – o ile oczywiście rozwiązanie problemu wymaga wyjazdu do klienta.
Przede wszystkim dokładamy starań aby problem informatyczny klienta został jak najszybciej rozwiązany.
Niekoniecznie jednak odbywa się zawsze to tradycyjną metodą czyli dojazdem do klienta, bez względu na rodzaj problemu informatycznego.
Wiemy bowiem z doświadczenia że nie każdy problem informatyczny ma taką samą specyfikę, nie każdy wymaga od razu przyjazdu na miejsce „w ciemno” – bez sprawdzania okoliczności, w jakich problem wystąpił, czego dotyczy i czym może być spowodowany. Mając duże doświadczenie w rozwiązywaniu problemów informatycznych, mamy do dyspozycji szeroki wachlarz metod rozwiązywania problemów informatycznych.
Dlatego po otrzymaniu zgłoszenia o problemie staramy się na ile to możliwe, zapoznać się z okolicznościami wystąpienia problemu, w miarę możliwości poznać szczegóły problemu, na jakim sprzęcie, oprogramowaniu i w jakiej konfiguracji występuje.
Dopiero po takiej wstępnej ocenie problemu decydujemy o skutecznej metodzie podejścia do sprawy i proponujemy najefektywniejszą z naszego punktu widzenia metodę postępowania. Oczywiście ostateczny głos w tej decyzji ma klient, jednak dbamy o to aby wiedział on jakie opcje skutecznego działania ma do dyspozycji z naszej strony i jakie będą ich mocne strony czy korzyści dla klienta.
Bywa że zgłaszany problem informatyczny daje się od razu rozwiązać zdalnie bez konieczności przyjazdu na miejsce – za pomocą programu TeamViewer lub odpowiedniej porady telefonicznej.
Zdarza się również że problem leży np. po stronie operatora internetu, z którego klient korzysta. W takiej sytuacji, gdy jest możliwość określenia tej przyczyny zdalnie, przyjazd na miejsce do klienta opóźniałby jedynie rozwiązanie problemu, którym w takim przypadku jest najczęściej kontakt klienta z jego operatorem internetu i zgłoszenie problemu.