Doradztwo informatyczne
Prezesi, dyrektorzy czy kierownicy, często stają przed dylematem wyboru rozwiązania informatycznego, weryfikacji czy zaakceptowania oferty na sprzęt czy oprogramowanie itp. Muszą zdecydować w sprawie, na której niekoniecznie muszą się znać. Takie decyzje bardzo często kończą się wyborem oferty która handlowo czy marketingowo wydaje się bardziej atrakcyjna. Dzieje się tak bo osoby wybierające wykonawcę czy produkt, niespecjalnie mają możliwość ocenić ofertę od strony informatycznej.
Takie wybory nie zawsze muszą być trafne technicznie czy jeśli chodzi o dobro klienta. Dostawca sprzedający rozwiązanie potencjalnie gorsze, może mieć po prostu skuteczniejszego, charyzmatycznego czy bardziej wygadanego handlowca. Może być i odwrotnie. Dostawca, sprzedający rozwiązanie lepsze pod względem informatycznym, nie przebije się przez ofertę konkurencji bo jego handlowiec miał zły dzień czy nie przypadł do gustu osobie decyzyjnej.
Ktoś mógłby powiedzieć "prawo rynku, wygrywa lepszy" ale my informatycy wiemy że nie zawsze tak jest. Nie zawsze bowiem zwycięstwo handlowe jest również sukcesem informatycznym. Przecież ani osoba zamawiająca ani handlowiec informatykami nie są. Bywa więc tak że najlepsza handlowo oferta wygrywa. Jednak potem okazuje się że program czy sprzęt nie ma takich czy innych funkcjonalności, które były potrzebne. Być może zamawiający nie zapytał - bo nie wiedział że trzeba o coś zapytać. A może to handlowiec dostawcy nie powiedział że coś się nie da bo nie wiedział... Efekt finalny jest taki że dany zakup okazuje się być nietrafiony. Bywa że nie realizuje swojej funkcji albo nie realizuje jej w pełni. Zainwestowanie pieniądze po prostu się nie zwróciły, jest to strata firmy i często źródło konfliktów w firmie czy z dostawcą.
Można tego wszystkiego uniknąć, korzystając z naszej pomocy jako doradców. Działamy na rynku informatycznym od 20 lat. Wiele już widzieliśmy i wdrożyliśmy, potrafimy obiektywnie i neutralnie ocenić przydatność danego rozwiązania informatycznego w konkretnym środowisku klienta. Znamy blaski i cienie poszczególnych rozwiązań informatycznych, mamy orientację które z rozwiązań sprawdzą się w której sytuacji. Takiej wiedzy czy doświadczenia często nie posiada osoba bezpośrednio po studiach czy dopiero zaczynająca karierę w branży IT.
Skorzystanie z doradztwa ma też jeszcze jedną ważną zaletę. Za niewielki koszt związany z usługą doradztwa, pozwala uniknąć większego, nietrafionego czy nieskutecznego wydatku czy inwestycji.